Aşil Tendonu Tedavisi

Aşil tendonu, insan vücudunda yer alan en büyük ve en güçlü tendondur. Ayak bileğinin hemen arkasından bacağa doğru uzanan bu tendon, bazı spor faaliyetleri sırasında zedelenebilir veya kopabilir. Bu durum halk arasında aşil tendonu kopması olarak bilinmektedir. Aşil tendonunda meydana gelen bir diğer hastalık ise aşil tendinitidir. Aşil tendiniti, tendonun herhangi bir sebepten iltihaplanmasından kaynaklanır. Saydığımız bu iki hastalık da kişinin hayat kalitesini ciddi ölçüde düşürebilmektedir. Her iki hastalıkta da ayak bileğinde özellikle harekete ve egzersize bağlı artan ağrı görülür. Aşil tendonu kopmasında bu ağrı daha şiddetli olabilir, bıçak saplanması hissini andırabilir. Bu hastalıklar kişinin hareket kabiliyetini de ciddi ölçüde düşürmektedir. Aşil tendonu yaralanması veya aşil tendonu iltihabından şüphelenen hastalara bir an önce doktora görünmeleri önerilir.

Aşil tendonu kopması tedavisi ve aşil tendiniti tedavisi hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilir, Doç. Dr. Uğur Mermerkaya gibi alanında uzman bir hekimden randevu alabilirsiniz.

Aşil Tendonu Nedir?

Aşil tendonu, ayak bileğinden baldır kaslarına kadar uzanan, ayak ve bacak hareketlerimiz için oldukça önemli olan bir yapıdır. Ayrıca vücudumuzdaki en büyük ve güçlü tendondur. Bu tendon sayesinde yürüme koşma gibi eylemleri gerçekleştirebilir, günlük yaşantımızda karşımıza çıkan fiziksel engelleri aşabiliriz. Aşil tendonunun zedelendiği, koptuğu veya iltihaplandığı durumlarda hastalarda ciddi ağrı ve hareket kısıtlıkları meydana gelir.

Aşil Tendonu Ağrısı Neden Olur?

Aşil tendonu ağrısı, fiziksel travmalar sonucu aşil tendonunun zedelendiği veya koptuğu durumlarda görülür. Aynı zamanda aşil tendonu iltihaplanması olarak da bilinen aşil tendiniti hastalığı sırasında da ağrı görülebilmektedir. Bu hastalıklarda, ağrıya ek olarak ayak ve bacak hareketlerinde ciddi aksama da görülebilir. Aşil tendonu ağrısı olan hastalar, ağrıya sebep olan rahatsızlığın belirlenebilmesi ve tedavi edilebilmesi için uzman bir doktora görünmelidir.

Aşil Tendiniti Nedir?

Aşil tendiniti; ağır ve düzenli egzersizler, aşırı kilo veya ikincil hastalıklar yüzünden aşil tendonunun iltihaplanmasıdır. Aşil tendiniti, egzersiz ve hareketle artan ağrı şeklinde kendini gösterir. Bu ağrı sabah uyanıldığında da yoğun olarak hissedilebilir. Aşil tendiniti olan hastaların ayak bileğinde şişlik de görülebilmektedir. Bu şişlik genelde ayak bileğinin arka kısmındadır.

Aşil Tendiniti Nasıl Tedavi Edilir?

Aşil tendiniti tedavisi, kişiden kişiye değişebilmektedir. Bu yüzden doktor muayenesi şarttır. Doktor muayenesi sırasında hastanın tendonunda yer alan hastalık ve hastalığın boyutu tespit edilir. Daha sonra ise hastanın şikâyetlerine ve ihtiyaçlarına yönelik bir tedavi programı oluşturulur. Aşil tendiniti genellikle fizik tedavi ve düzenli dinlenme ile atlatılabilen bir hastalıktır. Fizik tedavi süreci hasta için çok önemlidir. Bu süreç de aynı şekilde doktor tarafından dikkatle planlanır. Aşil iltihaplanması tedavisinin amacı, kişinin bir an önce iyileşmesi ve günlük yaşamına ağrısız bir şekilde dönebilmesidir.

Aşil Tendonu Zedelenmesi Nedir?

Aşil tendonu zedelenmesi genelde fiziksel aktiviteler sırasında yaşanan kazalar sonucu meydana gelir. Zedelenmenin boyutuna göre hastalar farklı belirtilerle karşı karşıya kalabilmektedir. Eğer zedelenme seviyesi düşükse düzenli dinlenerek ve ayak bileğini çok zorlamayarak iyileşme sağlanabilir. Aşil tendonu bahsettiğimiz şekilde iyileşmezse veya zedelenme kopmaya varacak kadar ciddi ise doktor tedavisi tercih edilmelidir. Aşil tendonu kopması çok daha ciddi belirtilere sebep olabilir.

Aşil Tendonu Kopması Nedir?

Aşil tendonu kopması, en sık sportif faaliyetler sırasında yaşanan kazalarda meydana gelir. Diğer fiziksel travma sebepleri de aşil tendonunun kopmasına sebep olabilmektedir. Aşil tendonu kopması, kendisini ayak bileğinde hissedilen ani ağrı ile belli eder. Bu ağrı bıçak saplanması hissi ile tarif edilmektedir. Aşil tendonu kopan hastalar bir an önce bir Ortopedi ve Travmatoloji hekimiyle görüşmelidir. Doktorlar, MR gibi gelişmiş görüntüleme teknikleri kullanarak kopmanın boyutunu ve diğer dokuların durumunu incelerler. Daha sonra ise hastaya uygun bir tedavi programı hazırlarlar. Aşil tendonu genelde genç yaşlı ve aktif bir hayatı olan hastalarda cerrahi operasyon ile tedavi edilir. Özellikle sporcular bir an önce iyileşip kariyerlerine devam etmek isterler, cerrahi operasyon bu gibi hastalar tarafından daha sık tercih edilir. Yaşlı veya çok aktif bir yaşamı olmayan kişilerde ise fizik tedavi ve ilaçlarla tedavi sağlanır. Yine de tedavi şeklinin tam olarak nasıl olacağı doktor kararına ve hasta talebine kalmıştır.

Aşil Tendonu Kopması Belirtileri Nelerdir?

Aşil tendonu kopması, bileğin hangi bölümünde meydana geldiğine ve kopmanın derecesine göre farklı belirtilere sebep olabilmektedir. Bu belirtiler arasında en sık rastlanılanları şunlardır:

• Bir kaza veya darbe sonucu ayak bileğinde ani bir ağrı hissetmek. Bu ağrı hissi bıçak saplanması şeklinde kendini gösterebilir. Genelde hastalar bu hissi ‘’Bacağımda bir şeyin koptuğunu hissettim.’’ diyerek tarif ederler.
  • Yürürken topuğun tam üst kısmında ağrı meydana gelmesi, topuğun zemine temas etmesine rağmen yürüme eyleminin gerçekleştirilememesi.
  • Kopmanın meydana geldiği bölgeye göre ayak bileğinin veya bacağın bir kısmında boşluk hissi oluşması.

Aşil tendonu kopmasının sebep olduğu belirtiler kopmanın durumuna göre daha ciddi olabilir. Yine aşil tendonu kopmasına eşlik eden başka bir yaralanma, daha farklı belirtilere de sebep olabilir. Bu yaralanmalar ancak bir doktor muayenesi sırasında tespit edilip tedavi edilebilir.

Aşil Tendonu Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Aşil tendon kopuğu ameliyatı olarak da bilinen bu cerrahi işlem, hasta için özel olarak planlanmış bir tedavidir. Anestezi altında gerçekleştiği için hastalar ağrı hissetmezler. Ameliyat sırasında aşil tendonunda meydana gelen hasar dikkatle incelenir ve onarılır. Gerek görüldüğü durumlarda çevre dokularda meydana gelen hasarlar da onarılabilmektedir.