Omuz Hastalıkları

Omuz; kaslar, bağ dokular, kemikler, eklem ve kıkırdaklar gibi birçok dokunun birlikteliği sonucu oluşan önemli bir organdır. Bahsi geçen dokuların birlikte çalışması ile omuz ve kol hareketlerimiz mümkün hale gelir. Bazen bu dokulardan biri veya birden fazlası hasar görebilir, hastalanabilir. Bu durumda omuz ağrıları; kol ve omuzun hareketinde kısıtlılık gibi şikâyetler ortaya çıkabilir.

Omuz hastalıkları tedavisi ile, omuzda meydana gelen sıkıntıların ortadan kaldırılması ve hastaların sağlıklarına kavuşarak günlük yaşamlarına dönebilmeleri amaçlanır.

Omuz hastalıkları ve tedavileri hakkında detaylı bilgi için sitemizde bulunan yazıları inceleyebilir; bizi arayarak Doç. Dr. Uğur Mermerkaya gibi alanında uzman bir hekimden randevu alabilirsiniz.

Omuz Hastalıkları Nelerdir?

Omuz hastalıkları, omuzu meydana getiren dokulardan birinin veya birden fazlasının aşınma ve fiziksel travma gibi sebeplerle hasar görmesidir. Bu hastalıklara, omuz kireçlenmesi, donuk omuz sendromu, tekrarlayan omuz çıkıkları ve omuz kası yırtıkları örnek olarak verilebilir. Bahsettiğimiz hastalıklar, kişinin günlük yaşantısını zorlaştıran; omuz ağrısı ve hareket kısıtlılığı gibi belirtilere yol açabilir.

Omuz Kireçlenmesi Nedir?

Omuz kireçlenmesi, omuz eklemini oluşturan kıkırdakların zamanla aşınması ve eklemin zarar görmesidir. Omuz kireçlenmesi birçok sebepten ortaya çıkabilir. Bu sebeplere; eklem iltihapları, kıkırdak yaralanmaları ve fiziksel travmalar gibi örnekler verilebilir. Omuz kireçlenmesi yaşa ve kiloya bağlı olarak zamanla da meydana gelebilir. Omuz kireçlenmesinden şüphelenen hastalar kesin bir teşhis ve tedavi için doktora görünmelidir.

Omuz Kireçlenmesi Nasıl Tedavi Edilir?

Omuz kireçlenmesi, kireçlenmenin boyutuna göre farklı şekillerde tedavi edilebilir. Kireçlenmenin boyutu küçükse ilaç tedavisi ve fizik tedavi, kireçlenmenin yayılmasını engelleyebilir, kişide meydana gelen omuz ağrısı gibi belirtileri hafifletebilir.

Kireçlenmenin ilerlediği durumlarda ise cerrahi yöntemlere başvurulur. Omuz kireçlenmesi ameliyatı ile omuzda kireçlenmeye yol açan sebepler ortadan kaldırılır ve omuz eklemindeki hasar onarılır.

Donuk Omuz Sendromu Nedir?

Donuk omuz sendromu, kadınlarda ve şeker hastalarında daha sık görülen, zamanla ilerleyen bir hastalıktır. Omuz ağrılarına, omuz ve kol hareketlerinin kısıtlanmasına yol açabilir. Hastalığın ilk evresinde şiddetli ağrılar gözlenir. İkinci evresinde ağrı, yerini hareket kısıtlılığına bırakır. Üçüncü evrede ise zamanla her iki belirti de ortadan kaybolur. Ancak hastalığın kendi kendine iyileşmesi 2 yılı bulabilmektedir. Bu yüzden özellikle de aktif bir iş ve sosyal hayatı olan hastalara doktor tedavisi önerilmektedir.

Donuk Omuz Sendromu Nasıl Tedavi Edilir?

Donuk omuz sendromu, başta fizik tedavi ve ilaç tedavisi gibi konservatif tedavi şekilleri ile tedavi edilebilir. Bu tedavi yöntemi, kişinin hareket kısıtlılığını azaltacak egzersizler ve ağrılarını giderecek ağrı kesici ilaçlar içermektedir. Hastalığın bahsettiğimiz tedaviye yanıt vermediği veya kişilerin bir an önce aktif yaşamlarına dönmeyi istediği durumlarda cerrahi yöntemlere başvurulmaktadır. Omuz artroskopisi veya artroskopik omuz ameliyatı olarak bilinen ameliyat ile donuk omuz sendromu tedavi edilebilir.

Rotator Manşet Yırtığı Nedir?

Omuz kası yırtılması veya omuz kas yırtıkları olarak da bilinen bu rahatsızlık, omuzda yer alan kasların fiziksel travma ve aşınma gibi sebeplere bağlı olarak yırtılmasıdır. Omuz kas yırtıkları; kolun ve omuzun hareketini kısıtladığı gibi bu hareketleri oldukça ağrılı hale getiren bir rahatsızlıktır. Omuz ağrısı, özellikle kolun yukarı veya yanlara doğru hareket ettirilmesi ile artabilir.

Rotator Manşet Yırtığı Nasıl Tedavi Edilir?

Omuz kas yırtıkları; fizik tedavi ve ilaç tedavisi gibi yöntemlerle tedavi edilebildiği gibi artroskopik omuz ameliyatı denilen cerrahi işlemle de tedavi edilebilir.

İlaç ve fizik tedavi yöntemleriyle gerçekleştirilen omuz kas yırtılması tedavisi, genelde aktif bir yaşamı olmayan hastalarda ve yaşlı hastalarda tercih edilmektedir. Bu tedavide yırtığın ilerlemesi engellenir, hastanın ağrıları hafifletilir; omzun, fonksiyonlarına yeniden kavuşulabilmesi için özel egzersizler uygulanır.

Artroskopik omuz ameliyatında ise, kapalı ameliyat teknikleri ile omuz kasında meydana gelen yırtıklar onarılır. Hastalar, kapalı omuz ameliyatı olarak da bilinen bu işlemle hızlıca iyileşip günlük yaşantılarına dönebilirler. Yine de ameliyattan sonra bir süre omuzu çok zorlamamak ve doktor tavsiyelerine uymak gerekir.

Omuz Çıkıkları Nedir?

Omuz çıkıkları birçok sebepten meydana geliyor olabilir. Bu sebeplere, kazalar gibi fiziksel travma kaynakları, gelişimsel bozukluklar, eklem hasarları gibi örnekler verilebilir.

Tekrarlayan omuz çıkıkları ise genelde fiziksel  travma sonucu omuz ekleminin zarar görmesi yüzünden meydana gelirler. Ayrıca düzgün iyileşmeyen omuz çıkıkları da tekrarlayabilir. Bu yüzden omzu çıkan hastalar, doğru bir tedavi için bir Ortopedi ve Travmatoloji uzmanıyla görüşmelidir.

Omuz Çıkığı Nasıl Tedavi Edilir?

Omuz çıkığı birçok şekilde tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Tedavi şekli hastanın yaşına, çalışma durumuna ve aktif bir yaşama sahip olup olmamasına göre değişebilir. Omuz çıkıkları; ilaç ve fizik tedavi gibi yöntemlerle veya cerrahi işlemlerle tedavi edilebilir.

Omuz Protezi Nedir?

Eklem kireçlenmesine veya ileri eklem hasarına bağlı meydana gelen omuz kireçlenmesi, omuz protezi ile de tedavi edilebilmektedir. Omuz protezi, omuzda yer alan hasarlı dokuların, protez dokularla değiştirilmesi işlemidir. Protez dokular, yerini aldıkları dokuların görevlerini üstlenebilecek şekilde özel olarak imal edilirler. Bu sayede hastalar hem omuz ağrılarından hem de hareket kısıtlığı gibi günlük yaşamlarını zorlaştıran şikâyetlerden kurtulabilirler. Hastaların omuz kaslarında bir hasar bulunmuyorsa total veya yarım omuz protezi; bu kaslar hasarlı ise de ters omuz protezi uygulanır.

Omuz Hastalıkları Tedavisi

Omuz hastalıkları, birçok sebepten meydana gelebilen ve kişinin hayat kalitesini ciddi ölçüde düşüren rahatsızlıklardır. Bu hastalıkların düzgün bir şekilde teşhis ve tedavi edilebilmeleri için doktor muayenesi şarttır. Omuz hastalıkları hakkında detaylı bilgi için sitemizde yer alan diğer yazıları inceleyebilirsiniz.

Omuz hastalıkları tedavisi hakkındaki sorularınız için bizi arayabilir, Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Uğur Mermerkaya’dan randevu alabilirsiniz.