Diz Çevresi Kırıkları

Dizler, insan vücudunda yer alan en büyük eklemlerdir. Dizleri meydana getiren dokular, birlikte çalışarak bacak hareketlerini mümkün hale getirirler. Bu dokulardan herhangi birinde meydana gelebilecek bir hasar, bacak hareketlerini kısıtlayabilir ve bu hareketler sırasında ciddi ağrılara yol açabilir.

Diz çevresi kırıkları, diz ekleminin büyük ve çıkıntılı olması sebebiyle kolayca gerçekleşebilen yaralanmalardır. Genellikle yüksekten düşme ve dize darbe alma gibi fiziksel travmalar sonucu meydana gelirler. Bu darbelere bağlı olarak diz ve diz çevresinde meydana gelebilecek kırıklar, ciddi ağrılara ve hareket kısıtlılığına yol açabilir. Kırıklara; sinir, kas ve kıkırdak doku yaralanmaları da eşlik edebilir. Bu düzden dizde meydana gelen hasarın boyutuna göre diz çevresi kırıkları tedavisi de değişiklik gösterebilmektedir.

Diz çevresi kırıkları ve diğer rahatsızlıklar hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilir, Doç. Dr. Uğur Mermerkaya gibi alanında uzman bir hekimden randevu alabilirsiniz.

Diz Çevresi Kırıkları Nasıl Anlaşılır?

Diz çevresi kırıkları; diz ve bacaklarda meydana gelebilecek şiddetli ağrılar, bu ağrılara eşlik eden hareket kısıtlılığı ile kendilerini belli ederler. Hastaların dizlerinde dokunmaya ve harekete karşı çok büyük bir hassasiyet vardır. Diz çevresi kırıkların kesin olarak teşhis ve tedavi edilebilmeleri için uzman bir doktor ile görüşülmesi şarttır.

Diz Çevresi Kırıkları Nelerdir?

Diz çevresi kırıkları, dizi oluşturan dokulardan hangisinde meydana geldiklerine göre farklı isimler altında incelenirler.

• Tibia Plato Kırığı Nedir?

Tibia plato kırıkları, diz eklemini oluşturan tibia kemiğinin çıkıntılarında meydana gelirler. Bu kırıklar dize alınan darbeler veya dizin herhangi bir şekilde aşırı zorlanmasına bağlı olarak oluşabilirler. Tibia plato kırığı; dizde ciddi ağrılara ve şekil bozukluklarına yol açabilir. Bununla birlikte zarar gören yumuşak dokular ve kılcal damarlar sebebiyle dizde şişlik ve morluk da görülebilir.

• Tibia Plato Kırığı Nasıl Tedavi Edilir?

Tibia plato kırığı, kırılan kemik parçalarının kayıp birbirinden uzaklaşmadığı durumlarda alçı ve atellerle tedavi edilebilir. Eğer kırığa ciddi eklem hasarları ve doğru bir şekilde kaynaması mümkün olmaya kemik hasarı eşlik ediyorsa cerrahi müdahale gerekmektedir.

• Patella Kırığı Nedir?

Patella kırığı, diz kapağı kırığı olarak da bilinir ve genelde diz kapağını sert bir zemine çarpma, diz kapağına doğrudan darbe alma veya diz üstü düşme gibi sebeplerden meydana gelir. Bu kırıklar dizin düz bir şekilde açılmasını imkânsız hale getirirler. Diz kapağı kırıkları, kişide ciddi diz ağrılarına ve bacak hareketlerinde kısıtlılığa yol açabilir. İleri yaşla birlikte dokuların hassaslaşması yüzünden yaşlı kişilerde daha kolay bir şekilde meydana gelebilirler.

• Patella Kırığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diz kapağı kırıkları, dokuların birbirinden ayrılmadığı durumlarda alçılama işlemi ve uzun süreli dinlenme ile tedavi edilebilirler. Ancak kemiklerin düzgün bir şekilde kaynaması mümkün değilse ve patella kırığına başka ciddi doku yaralanmaları da eşlik ediyorsa cerrahi müdahale tercih edilebilir.

• Suprakondiler Femur Kırığı Nedir?

Femur kemikleri, betondan bile daha dayanıklı olduğu bilinen, uzun ve güçlü kemiklerdir. Bu kemikler her ne kadar güçlü de olsalar bazı kazalar sonucu üzerlerine binen yüke dayanamayıp kırılabilirler. Suprakondiler yani femur kemiğinin diz eklemine yakın bölgesinde meydana gelen kırıklara genelde sinir, kas ve damar yaralanmaları da eşlik edebilir. Bu diğer doku yaralanmaları femur kırığına ek olarak çok daha ciddi rahatsızlıklara sebep olabilirler. Bu yüzden fiziksel bir travmaya bağlı femur kırığı yaşadığından şüphe edilen kişiler vakit kaybedilmeksizin tedavi altına alınmalıdır. Suprakondiler femur kırıkları, başlı başlarına çok şiddetli diz ağrılarına yol açabilir, kişinin bacak hareketlerini imkânsız hale getirebilirler.

• Suprakondiler Femur Kırığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Suprakondiler femur kırığı tedavisi, genelde cerrahi müdahale ile gerçekleşir. Cerrahi müdahalenin herhangi bir sebeple mümkün olmadığı durumlarda alçılama işlemi, ilaç tedavisi ve fizik tedavi gibi yöntemlere başvurulabilir.

• İnterkondiler Femur Kırığı Nedir?

İki femur kondili arasında gerçekleştiği için interkondiler yani kondil içi kırıklar olarak bilinen bu kırıklar, eklem boşluğunda kan toplanmasına yol açabilirler. Oluşma şekli ve diğer belirtileri açısından suprakondiler femur kırıkları ile büyük benzerlik gösterirler.

• İnterkoniler Femur Kırığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

İnterkondiler femur kırıkları, genelde cerrahi yöntemlerle tedavi edilirler. Cerrahi operasyon sonrasında doktor tavsiyesine bağlı olarak fizik tedavi planları da hazırlanabilir.

Diz Çevresi Kırıkları Tedavisi

Diz çevresi kırıkları tedavisi, kırığın meydana geldiği diz bölgesine ve kırığın boyutuna göre farklılıklar gösterebilir. Bu kırıklar genelde çok ciddi diz ağrılarına yol açarlar. Kırıklara ek olarak diğer doku yaralanmalarının da görüldüğü hastalarda farklı tedavi yaklaşımları gerekebilir. Bu tedavi yöntemlerinin kararlaştırılabilmesi için özenli bir doktor muayenesi ve ileri görüntüleme tekniklerinden yararlanmak gerekir.

Diz çevresi kırıkları ve diz kırığı tedavisi hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilir, Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Uğur Mermerkaya’dan randevu alabilirsiniz.