El Bileği Kırıkları

Ellerimiz; iş, okul ve sosyal yaşamımız sırasında oldukça sık kullandığımız uzuvlarımızdandır. Birçok beceri, el hareketlerinin koordineli ve düzgün bir şekilde kullanılması sonucu ortaya koyulur. El hareketlerinin neredeyse tamamı el bileğinin kontrolü altında gerçekleşir. Bu yüzden el bileğinde meydana gelebilecek herhangi bir yaralanma, kişinin günlük yaşamını önemli ölçüde etkilemektedir. El bileği, sporlar sırasında yaşanan kazalar, yüksekten düşme veya direkt olarak bileğe alınan darbeler sonucu kırılabilir. El bileği kırılması yaş ve cinsiyet fark etmeksizin herkesin başına gelebilecek bir yaralanmadır. Ancak yaşlılarda, dokuların ileri yaşla birlikte hassaslaşması sonucu daha kolay meydana gelebilir.

El bileği kırıkları tedavisi, bilekte yer alan yaralanmaların bir an önce iyileştirilmesi ve kişinin günlük yaşantısına hızlıca geri dönebilmesi amacıyla gerçekleştirilir.

El bileği kırığı tedavisi hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilir, Doç. Dr. Uğur Mermerkaya gibi alanında uzman bir hekimden randevu alabilirsiniz.

El Bileği Kırıkları Neden Olur?

El bileği kırıkları, genelde fiziksel travmalara bağlı meydana gelir. Fiziksel travma olarak ifade ettiğimiz olaylar; sportif faaliyetler sırasında yaşanan kazalar, trafik kazaları, yüksekten düşme, ele direkt olarak darbe alma gibi durumlardır. Bu durumlar bileklerden birinin veya her iksinin birden kırılmasına sebep olabilir. Bilek kırılmaları sebebiyle ortaya çıkan belirtiler, kişilerin en basit aktiviteleri gerçekleştirmelerini bile imkânsız hale getirebilmektedir.

El Bileği Kırığı Belirtileri Nelerdir?

El bileği kırılması belirtileri, kırılmaya sebep olan olayın telaşı ile fark edilmeyebilir. Ancak ağrı ve hareket kısıtlılığı gibi belirtiler zamanla kendini belli etmeye başlayacaktır. El bileğine yayılan ağrılar, kişinin en küçük el hareketlerinde bile şiddetlenebilir. Bu ağrılar en basit aktiviteleri bile imkânsız hale getirebilmektedir. Aynı zamanda el bileğinde kırığın şiddetine bağlı olarak şişlik ve morarma da gözlenebilmektedir. El bileği kırıklarına, çevre dokularda meydana gelen hasarlar da eşlik ediyorsa kişi, çok daha farklı ve şiddetli belirtiler de deneyimleyebilir.

El Bileği Kırığı Nasıl Anlaşılır?

El bileği kırığı, fiziksel bir travma sonucu meydana geldi ise, bu travmanın gerçekleştiği sırada kemik kırılma sesi duyulabilir. Bu sese, bilekte meydana gelen ani ve şiddetli bir ağrı eşlik edebilir. Bilek ağrısı harekete bağlı artabilir ve kişi bileğine dokunulmamasını isteyebilir. Bu gibi durumlarda el bileği kırığından şüphe edilebilir ancak kesin teşhis için doktor muayenesi şarttır. Doktorlar röntgen filmleri gibi ileri görüntüleme tekniklerini kullanarak kırığın yerini ve kapsamını kesin olarak teşhis edebilirler.

El Bileği Kırığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

El bileği kırıkları tedavisi iki şekilde gerçekleşebilmektedir. Genelde kırılan kemikler doğru pozisyona getirilir, bu şekilde kaynayabilmeleri için alçı ve atellerle desteklenirler. Ameliyatsız el bileği kırığı tedavisi sayesinde, kırıkların doğru bir şekilde kaynayabilmesi ve kaynama sürecinde ikincil hasarlardan korunabilmesi mümkün hale gelir.

Bahsettiğimiz yöntemin işe yaramadığı hastalarda veya el bileği kırığına ciddi doku hasarlarının eşlik ettiği durumlarda cerrahi yöntemler de kullanılabilmektedir.

El Bileği Kırığı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

El bileği kırığı ameliyatı, hastalar için özel olarak planlanmış süreçler içerir. Bu ameliyatın planlanabilmesi için doktor muayenesi çok önemlidir. Hastanın el bileğinde yer alan kırık, bu süreçte dikkatle analiz edilir. El bileği kırığı ameliyatı, genelde kaynaması zor kırıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Bu cerrahi işlem sırasında kemikler ve çevre dokular onarılır, daha sonrasında ise kemikler; düzgün bir şekilde konumlandırılır ve sabitlenirler. El bileği kırığı ameliyatı sırasında gerçekleşecek olan işlemlerin kapsamı, hastadan hastaya değişiklik gösterebilir.

El Bileği Kırıkları Ne Kadar Sürede İyileşir?

‘’El bileği kırığı kaç günde kaynar?’’ sorusunun cevabı kişiden kişiye değişebilse de el bileği kırıklarının tamamen iyileşmesi 4 ila 8 haftayı bulabilmektedir. İyileşme süresinde rol oynayan faktörler arasında; yaş, beslenme düzeni, düzenli dinlenme gibi durumlar yer alır. Yaşlılarda doku yenilenmesi daha yavaş gerçekleştiği için iyileşme süresi daha uzun olabilmektedir. Gençlerde ve çocuklarda ise bu süre daha kısadır. Sağlıklı beslenerek, düzenli bir şekilde dinlenerek ve doktor önerilerine uyarak iyileşme süresini kısaltmak mümkündür.

El Bileği Kırıkları Tedavisi

El bileği, günlük yaşamımızda gerçekleştirdiğimiz birçok aktiviteyi mümkün kılan eklemdir. El bileği sayesinde el hareketlerimiz; dolayısıyla da yazı yazma, iş yapma, müzik yapma ve bunlar gibi daha birçok aktivite mümkün hale gelir. Bu yüzden el bileğinde meydana gelen kırıklar günlük yaşantımızı derinden etkileyebilmektedir. El bileği kırıkları tedavisi, el bileğinde meydana gelen kırıkların onarılabilmesi ve kişinin yeniden iş, okul ve sosyal hayatına kavuşabilmesi amacıyla yapılır.

El bileği kırığı tedavisi ve diğer konular hakkında detaylı bilgi için bize ulaşabilir, Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Uğur Mermerkaya’dan randevu alabilirsiniz.