Köprücük Kemiği Kırıkları

Klavikula olarak da bilinen köprücük kemiği, omzun iç tarafında, göğüs kafesinin üstünde yer alır. Ortalama olarak 15 santim uzunluğunda olan köprücük kemikleri, çıkıntılı yapıları sebebiyle kolay darbe alabilir ve hasar görebilirler. Özellikle zayıf insanların köprücük kemikleri daha belirgindir. Üzerlerini saran yağ ve kas dokusunun az olması sebebiyle dışarıdan gelebilecek darbelere karşı daha savunmasızdır. Köprücük kemiği kırıkları, her yaştan bireyde meydana gelebilen yaralanmalardır. Bu yaralanmalar kişinin günlük yaşamını olumsuz etkileyen birtakım belirtilere yol açabilir. Böyle bir durumda, köprücük kemiği kırığı tedavisi, hastanın ağrılarından kurtulması ve günlük yaşamına geri dönebilmesi için elzemdir.

Köprücük kemiği kırıkları ve diğer konular hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilir, Doç. Dr. Uğur Mermerkaya gibi alanında uzman bir hekimden randevu alabilirsiniz.

Köprücük Kemiği Kırığı Neden Olur?

Köprücük kemiği kırıkları, genelde fiziksel travmalar sonucu meydana gelir. Trafik kazaları, düşmeler veya göğsün üst kısmına alınan darbeler sonucu köprücük kemiği kırılabilir. Kırılmalar, genelde kemiğin ağırlık merkezi olan orta bölgesinde gerçekleşir. Bazı durumlarda klavikula kırıklarına, çevre bölgelerdeki dokuların yaralanması da eşlik edebilir.

Bebeklerde ise anne karnında veya doğum sırasında yaşanabilecek sıkıntılar köprücük kemiği kırıklarına yol açabilmektedir. Bu durum genelde bebeğin ilk muayenesinde tespit edilir ve tedavi edilir.

Köprücük Kemiği Kırığı Belirtileri Nelerdir?

Köprücük kemiği kırığı belirtileri; kırığın meydana geldiği yere, kırığın boyutuna ve kırığa eşlik eden diğer yaralanmalara göre değişiklik gösterebilmektedir. Klavikula kırığı belirtileri arasında en sık rastlanılanları şunlardır:

• Omuz bölgesinin, dışardan fark edilebilir ölçüde öne veya arkaya doğru düşmesi.
  • Köprücük kemiğinin ağrılı noktasında kemik çıkıntısı olması.
  • Kol ve omuz hareketleri sırasında ağrı.
  • Omuz ve köprücük kemiğinde dokunmaya karşı hassasiyet.

Bahsettiğimiz belirtileri deneyimleyen hastalar bir an önce bir uzman doktorla görüşmelidir.

Köprücük Kemiği Kırığı Nasıl Anlaşılır?

Köprücük kemiği kırığı, omuz ve göğsün üst bölgesindeki ağrılarla kendini belli eder. Bu ağrılara kolda meydana gelen hareket kısıtlılıkları da eşlik edilebilir. Bu gibi durumlarda bir Ortopedi ve Travmatoloji uzmanıyla görüşmek gereklidir. Hastalığın kesin teşhisi ve tedavisi ancak bir doktor tarafından yapılabilir. Doktorlar, çeşitli fiziki muayene yöntemleri ve görüntüleme teknikleri kullanarak kırığı incelerler. Bu incelemeler sırasında elde edilen bilgiler ışığında bir tedavi planı hazırlarlar.

Köprücük Kemiği Kırığı Nasıl Tedavi Edilir?

Köprücük kemiği kırıkları farklı şekillerde tedavi edilebilmektedir. Tedavi yöntemi seçilirken kırığın; boyutu, kişi üzerindeki etkileri ve kişinin ne kadar aktif bir yaşama sahip olduğu göz önünde bulundurulur. Düzenli ve uzun bir şekilde dinlenmesine el verecek bir yaşamı olan hastalar konservatif yöntemlerle tedavi edilirler. Ancak aktif bir sosyal ve iş yaşantısı olan hastalarda, kırığın da boyutuna bağlı olarak cerrahi tedavi tercih edilebilmektedir. Genellikle; köprücük kemiği ile birlikte bölgede yer alan kasların ve sinirlerin de zarar gördüğü, kemiğin kırık uçlarının birbirlerinden uzaklaştığı veya kürek kemiğinin de hasar aldığı durumlarda cerrahi tedavi kaçınılmaz olabilmektedir.

Ameliyatsız Köprücük Kemiği Kırığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ameliyatsız köprücük kemiği tedavisi; genelde hastanın kol, omuz ve göğüs bölgesine takılan özel askılarla sağlanır. Bu askılar, köprücük kemiğinin olması gerektiği gibi kaynamasına yardımcı olurlar. İyileşme süreci için olan riskli bazı davranışlar bakımından da hastayı sınırlandırırlar. Bu tedavi ile iyileşme hemen hemen 6 ila 8 hafta sürmektedir. Bu süreç boyunca hasta, ağrıları için doktor tarafından reçete edilen ağrı kesicileri kullanabilir. Çoğu köprücük kemiği kırıkları bu yöntemle başarılı bir şekilde tedavi edilebilmektedir.

Köprücük Kemiği Kırığı Ameliyatı

Köprücük kemiği kırığı ameliyatı, kırığın boyutlarının büyük olduğu ve kırığa başka doku yaralanmalarının da eşlik ettiği durumlarda tercih edilmektedir. Askı gibi ekipmanlar yalnızca kemiklerin kaynamasına yardımcı olur ancak kas ve sinir gibi dokular bu yöntemle iyileşemeyebilir. Böyle bir durumda, doktorun da önerisiyle birlikte köprücük kemiği kırığı ameliyatı yapılabilir. Bu ameliyat sayesinde köprücük kemiğinde ve çevre dokularda bulunan hasarlar onarılır. Hastanın en kısa sürece günlük yaşantısına dönebilmesi için tüm imkanlar sevk edilir.

Köprücük Kemiği Kırıkları Tedavisi

Köprücük kemiği kırıkları, her insanın başına gelebilecek ciddi yaralanmalardır. Köprücük kemiği kırılan hastalarda ağrılar ve hareket kısıtlılığı gibi belirtiler görülür. Bu belirtiler, kişinin iş ve sosyal yaşamını olumsuz etkileyebilmektedir. Köprücük kemiği kırığı tedavisi, bu hastaların şikâyetlerini sonlandırmak ve hastaları yeniden sosyal yaşama kazandırmak için tercih edilir.

Köprücük kemiği kırığı ameliyatı ve köprücük kemiği kırıkları hakkında daha detaylı bilgi için bizi arayabilir, Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Uğur Mermerkaya’dan randevu alabilirsiniz.